Aktualności
/ Archiwum
/ Obiekty inżynierskie
OBIEKT 12PEDG
Obiekt jest przeznaczony do zachowania ciągłości korytarzy ekologicznych i stworzenia przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową S19 i drogą krajową DK19. Obiekt jest konstrukcją powłokową obsypaną gruntem, aby zapewnić płynne przeprowadzenie szlaków migracyjnych i umożliwić nasadzenia zieleni naprowadzającej.
Droga ekspresowa pod obiektem składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem awaryjnym. Konstrukcja wiaduktu i podpór uwzględnia możliwość poszerzenia drogi ekspresowej do przekroju docelowego, składającego się z jezdni z 3 pasami ruchu po 3,50 m i pasem awaryjnym w obydwu kierunkach.
Istniejąca droga krajowa DK19 składa się z 2 pasów ruchu po 3,0 m i obustronnych poboczy.
Przecięcie osi podłużnej przejścia dla zwierząt z osią drogi ekspresowej zlokalizowane jest w km 10+359,23 drogi ekspresowej S19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 2 x 17,0 m (SC-25NA) + 16,0 m (SC-22NA)
Długość obiektu L = 55,60 m
Długość całkowita obiektu Lc = 116,83 m
Szerokość obiektu B = 87,00 m
Skrajnia pionowa H = 5,00 m (droga S), 4,80 m (droga Gp)
Kąt skosu 90°
Spadek podłużny i = zmienny, max 15%
Klasa obciążeń klasa C wg PN-85/S-10030;
Klasa drogi na obiekcie nie dotyczy
Rodzaj drogi na obiekcie szlak migracyjny dla zwierząt
Ustrój nośny rama dwuprzęsłowa, rama jednoprzęsłowa
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
OBIEKT 01PZŚd
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu drogi ekspresowej S19 nad przejściem dla zwierząt zespolonym z ciekiem. Droga ekspresowa na obiekcie składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem awaryjnym. Na krawędziach zewnętrznych obiektu przewidziano ekran przeciwolśnieniowy wysokości 3,0 m.
Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 11+480,25 drogi ekspresowej S19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 17,50 m
Długość obiektu L = 18,40 m
Długość całkowita obiektu Lc = 35,50 m
Szerokość całkowita obiektu B = 13,10 + 1,60 + 13,10 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 3,50 m
Kąt skosu 90°
Wysokość konstrukcji h = 1,364 m
Grubość płyty pomostowej t = 0,24 m (minimalna)
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,5%
Spadek poprzeczny na kapach i = 4,0%
Spadek podłużny i = zmienny, ok. 0,7%
Klasa obciążeń klasa A (K+0,3K) wg PN-85/S-10030; Pojazd
specjalny klasy 150 wg STANAG 2021
Klasa drogi na obiekcie S
Rodzaj drogi na obiekcie S
Ustrój nośny jednoprzęsłowy
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
Łożyska elastomerowe
Dylatacje stalowe, modułowe
OBIEKT 02PZŚd
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu drogi ekspresowej S19 nad przejściem dla zwierząt zespolonym z ciekiem. Droga ekspresowa na obiekcie składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem awaryjnym. Na zewnętrznej krawędzi obiektu w kierunku Lublina przewidziano ekran przeciwolśnieniowy wysokości 3,0 m, w drugim kierunku zaś ekran akustyczny o wysokości 4,0 m wykonany z materiałów nieprzeźroczystych do wysokości około 3m. Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 12+114,66 drogi ekspresowej S19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 17,50 m
Długość obiektu L = 18,40 m
Długość całkowita obiektu Lc = 35,10 m
Szerokość całkowita obiektu B = 13,10 + 1,60 + 13,10 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 3,50 m
Kąt skosu 90°
Wysokość konstrukcji h = 1,364 m
Grubość płyty pomostowej t = 0,24 m (minimalna)
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,5%
Spadek poprzeczny na kapach i = 4,0%
Spadek podłużny i = 0,3%
Klasa obciążeń klasa A (K+0,3K) wg PN-85/S- 10030; Pojazd specjalny klasy 150 wg STANAG 2021
Klasa drogi na obiekcie S
Rodzaj drogi na obiekcie S
Ustrój nośny jednoprzęsłowy
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
Łożyska elastomerowe
Dylatacje stalowe, modułowe
OBIEKT 03WD
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu
drogi powiatowej DP 1049R nad drogą ekspresową S19. Droga powiatowa klasy Z składa
się z dwóch pasów ruchu po 3,0 m i jest wyposażona w jednostronny chodnik dla pieszych
o szerokości 1,50 m. Droga ekspresowa pod obiektem składa się z dwóch rozdzielonych
nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem
awaryjnym. Konstrukcja wiaduktu i podpór uwzględnia możliwość poszerzenia drogi
ekspresowej do przekroju docelowego, składającego się z jezdni z 3 pasami ruchu po
3,50 m i pasem awaryjnym w obydwu kierunkach.
Przecięcie osi drogi powiatowej z osią drogi ekspresowej zlokalizowane jest w km
0+286,93 DP 1049R i w km 13+012,37 drogi ekspresowej S19.
Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 0+262,48 drogi powiatowej DP
1049R.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 24,00 m + 21,00 m + 16,00 m
Długość obiektu L = 61,90 m
Długość całkowita obiektu Lc = 82,80 m
Szerokość całkowita obiektu B = 10,95 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 5,00 m
Kąt skosu 84,0°
Wysokość konstrukcji h = 1,388 m
Grubość płyty pomostowej t = 0,24 m (minimalna)
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,0%
Spadek poprzeczny na kapach i = 3,0% i 4,0%
Spadek podłużny i = zmienny, od 1,60% (przęsło nr 3),
do 0,4% (przęsło nr 2) i odwrotny 0,9% (przęsło nr 1)
Klasa obciążeń klasa B wg PN-85/S-10030;
Klasa drogi na obiekcie Z
Rodzaj drogi na obiekcie droga powiatowa
Ustrój nośny ramownica trójprzęsłowa
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
Łożyska elastomerowe
Dylatacje stalowe, modułowe
OBIEKT 06WS
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu
drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola
Południe oraz nad terenem przeznaczonym pod budowę dróg dojazdowych DD-5P i DD-7P. Droga ekspresowa na obiekcie składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z
nich zlokalizowana jest jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m i opaska 1,0 m oraz
oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi. Projektowany obiekt usytuowany jest w km
13+735,10 drogi ekspresowej S19 oraz km 56+530 linii kolejowej nr 66 (punkt przecięcia
osi drogi S19 z osią toru LK nr 66). Pod obiektem zachowana rezerwę na budowę
drugiego toru od strony południowej (od Rzeszowa).
Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 13+698,673 drogi ekspresowej
S19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 24,125 + 30,00 +24,125 m
Długość obiektu L = 79,15 m
Długość całkowita obiektu Lc = 120,85 m
Szerokość całkowita obiektu B = 15,35 + 1,60 + 15,35 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 7,10 m (oś toru LK nr 66)
Kąt skosu 84,6°
Wysokość konstrukcji h = 1,62 m
Grubość płyty pomostowej t = 0,24 m (minimalna)
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,5%
Spadek poprzeczny na kapach i = 4,0%
Spadek podłużny i = zmienny, od 0,62 do 0,17%
Klasa obciążeń klasa A (K+0,3K) wg PN-85/S-
10030; Pojazd specjalny klasy 150 wg STANAG 2021
Klasa drogi na obiekcie S
Rodzaj drogi na obiekcie S
Ustrój nośny trójprzęsłowy
Posadowienie pośrednie
Łożyska elastomerowe
Dylatacje stalowe, modułowe
OBIEKT 07WS
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu
drogi wojewódzkiej DW 858 nad drogą ekspresową S19. Droga wojewódzka klasy G
składa się z dwóch pasów ruchu po 3,5 m i jest wyposażona w obustronny ciąg pieszo –
rowerowy o szerokości 2,50 m. Droga ekspresowa pod obiektem składa się z dwóch
rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem awaryjnym. Konstrukcja wiaduktu i podpór uwzględnia możliwość poszerzenia
drogi ekspresowej do przekroju docelowego, składającego się z jezdni z 3 pasami ruchu
po 3,50 m i pasem awaryjnym w obydwu kierunkach.
Przecięcie osi drogi wojewódzkiej z osią drogi ekspresowej zlokalizowane jest w km
0+207,01 DW 858 i w km 15+290,00 drogi ekspresowej S19.
Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 0+181,26 drogi wojewódzkiej
DW 858.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 25,30 m + 25,30 m
Długość obiektu L = 51,05 m
Długość całkowita obiektu Lc = 76,80 m
Szerokość całkowita obiektu B = 16,30 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 5,00 m
Kąt skosu 69,0°
Wysokość konstrukcji h = 1,495 m
Grubość płyty pomostowej t = 0,24 m (minimalna)
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,0%
Spadek poprzeczny na kapach i = 3,0%
Spadek podłużny i = zmienny, ok. 0,5%
Klasa obciążeń klasa A wg PN-85/S-10030; Pojazd specjalny
klasy 150 wg STANAG 2021
Klasa drogi na obiekcie G
Rodzaj drogi na obiekcie droga wojewódzka
Ustrój nośny ramownica dwuprzęsłowa
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
Łożyska elastomerowe
Dylatacje stalowe, modułowe
OBIEKT 09WS
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu
drogi ekspresowej S19 nad drogą powiatową DP 1058R.
Droga ekspresowa na obiekcie składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich
zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem awaryjnym. Na krawędzi
zewnętrznej drogi od strony zachodniej przewidziano ekran akustyczny wysokości 2,5 m.
Droga powiatowa pod obiektem klasy Z składa się z dwóch pasów ruchu po 3,0 m i jest
wyposażona jednostronny chodnik o szerokości 1,5 m.
Przecięcie osi drogi powiatowej z osią drogi ekspresowej zlokalizowane jest w km
0+056,46 DP 1058R i w km 17+661,86 drogi ekspresowej S19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 14,08 m
Długość obiektu L = 14,28 / sin 65,8° = 15,656m
Długość całkowita obiektu Lc = 39,40 m
Szerokość całkowita obiektu B = 28,77 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 4,80 m
Kąt skosu 65,8°
Spadek podłużny i = zmienny, ok. 1,5%
Klasa obciążeń klasa A wg PN-85/S-10030;
Klasa drogi na obiekcie S
Rodzaj drogi na obiekcie droga ekspresowa
Ustrój nośny rama jednoprzęsłowa
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
OBIEKT 12WD
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu
drogi krajowej DK19 nad drogą ekspresową S19. Droga krajowa klasy G składa się z
dwóch pasów ruchu po 3,50 m i jest wyposażona w jednostronny ciąg pieszo – rowerowy
o szerokości 3,50 m. Droga ekspresowa pod obiektem składa się z dwóch rozdzielonych
nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z 2 pasami ruchu po 3,50 m i pasem
awaryjnym. Konstrukcja wiaduktu i podpór uwzględnia możliwość poszerzenia drogi ekspresowej do przekroju docelowego, składającego się z jezdni z 3 pasami ruchu po
3,50 m i pasem awaryjnym w obydwu kierunkach.
Przecięcie osi drogi krajowej z osią drogi ekspresowej zlokalizowane jest w km 0+441,94
DK19 i w km 9+540,91 drogi ekspresowej S19.
Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 0+414,10 drogi krajowej DK19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 29,00 m + 29,00 m
Długość obiektu L = 59,04 m
Długość całkowita obiektu Lc = 84,16 m
Szerokość całkowita obiektu B = 14,35 m
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 5,00 m
Kąt skosu 60,0°
Wysokość konstrukcji h = 1,498 m
Grubość płyty pomostowej t = 0,24 m (minimalna)
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,0%
Spadek poprzeczny na kapach i = 3,0% i 4,0%
Spadek podłużny i = zmienny, od około 0,6% (przęsło nr 1),
do około 1,1% (przęsło nr 2)
Klasa obciążeń klasa A wg PN-85/S-10030; Pojazd specjalny
klasy 150 wg STANAG 2021
Klasa drogi na obiekcie G
Rodzaj drogi na obiekcie droga krajowa
Ustrój nośny ramownica dwuprzęsłowa
Posadowienie bezpośrednie na gruncie wzmocnionym
Łożyska elastomerowe
Dylatacje stalowe, modułowe
OBIEKT 08MS
Obiekt jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu
drogi ekspresowej S19 nad rzeka San oraz nad terenem przeznaczonym pod budowę
dróg dojazdowych DD-9 i DD-10 oraz przejścia dla zwierząt o następujących
parametrach:
- koryto rzeki San o szerokości 110 – 120 m,
- dwa przejścia dla zwierząt dużych o wymiarach skrajni 30,0 x 5,0 m każde,
zlokalizowanymi na obu brzegach rzeki,
- dwie drogi dojazdowe zlokalizowane w rejonie przyczółków mostowych o skrajni
pionowej
4,70 m.
Droga ekspresowa na obiekcie składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich
zlokalizowana jest jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m i opaska 1,0 m oraz oddzielonym
od jezdni chodnikiem dla obsługi.
Początek projektowanego obiektu usytuowany jest w km 16+776,35 drogi ekspresowej
S19.
Dane techniczne:
Rozpiętość teoretyczna przęseł Lt = 64,00 + 76,00 + 142,00 + 64,00 + 44,00 = 390,00m
Długość obiektu L = 392,70m
Szerokość całkowita obiektu B = 13,60 + 1,60 + 13,60 m’
Skrajnia pionowa (minimalna) H = 5,00 m (przejście dla zwierząt)
Kąt skosu 90°
Wysokość ustroju nośnego
- w przęsłach h = 3,20 m
- nad podporami zalewowymi h = 3,20 m
- nad podporami przęsła nurtowego h = 7,10 m
Spadek poprzeczny na jezdni i = 2,5%
Spadek poprzeczny na kapach i = 4,0%
Spadek podłużny łuk pionowy R=12000 m oraz spadek i = 0,5%
Klasa obciążeń klasa A (K+0,3K) wg PN-85/S-10030;
Pojazd specjalny klasy 150 wg STANAG 2021
Klasa drogi na obiekcie S
Rodzaj drogi na obiekcie S
Ustrój nośny belka ciągła 6 – co przęsłowa
Posadowienie pośrednie
Łożyska garnkowe
Dylatacje stalowe, modułowe
Przejścia PZM
Obiekty stanowią element drogi ekspresowej i dróg dojazdowych. Przeznaczone są dla przeprowadzenia cieków lub dróg migracji zwierząt pod projektowaną drogą.
Inwestycja zlokalizowana jest w terenie płaskim o charakterze polno – leśnym. W pobliżu
przepustów występuje nieznaczna ilość kolizji z sieciami nadziemnymi oraz podziemnymi
pokazana na planach sytuacyjnych. Przepusty znajdują się w oddaleniu od stref zabudowanych. Zaprojektowano konstrukcje w postaci żelbetowych przepustów prefabrykowanych o przekrojach prostokątnych jednokomorowych, o schemacie statycznym ramownicy zamkniętej. Konstrukcje posadowiono bezpośrednio.
Dane techniczne:
L.p. |
Obiekt |
Długość całkowita [m] |
Przekrój prefabrykatu [m] |
Światło przejścia dla zwierząt (szerokość x wysokość) [m] |
Typ obiektu |
1 |
1PZM |
32,40 |
2,0 x 2,0 |
2x0,7 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt zespolone z ciekiem |
2 |
1PZMa |
19,10 |
2,0 x 2,0 |
2x0,7 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt zespolone z ciekiem |
3 |
2PZM |
34,40 |
2,0 x 2,0 |
2x0,7 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt zespolone z ciekiem |
4 |
2PZMa |
15,90 |
2,0 x 2,0 |
2x0,7 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt zespolone z ciekiem |
5 |
3PZM |
56,40 |
4,0 x 2,0 |
2x1,0 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt zespolone z ciekiem |
6 |
3PZMa |
8,80 |
4,0 x 2,0 |
2x1,0 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt zespolone z ciekiem |
7 |
4PZM |
30,40 |
2,0 x 2,0 |
2,0 x 1,7 |
Przejście dla małych zwierząt |